Veckans fototriss: fult

För det mesta fotograferar man sådant man tycker är vackert, roligt, minnesvärt och så vidare. Utmaningen i Veckans fototriss är att fotografera något som är fult. I arkivet har jag de här tre fula filurerna; tidigare akvarieinvånare i mina akvarier:

En blå sötvattenskräfta. Den käkade upp flera av våra fiskar så vi lämnade tillbaka den till affären.


En guldfärgad (albino) groda. Skitful men gôr-rolig, särskilt när den åt mygglarver som den môlade (tryckte) in i munnen med hjälp av frambenen.


En av fem amano-räkor. Ganska små och osynliga men allihop kom fram när det vankades mat. Jag försökte räkna antennerna men kom av mig varje gång, men minst sex stycken är det.



Kommentarer

Pialotta sa…
Ja du Anna, de var inget vackert att titta på.. så fula så alla de där. Men det är ju fulheten som skall tolkas;-)
Barbro S sa…
Söta, roliga fulingar. Bild två är jättefin med alla vackra stenar
Marie sa…
Fina foton fast otroligt fula varelser! Gillar nog grodan mest! Lite fulsöt sådär

Marie
Frida sa…
Härlig tiolkning!Den där grodan var ju lite fulsöt..
Jah Hollis sa…
Albinogrodan är cool. Jag har en god vän som en gång hade en albinomal i sitt akvarium. Den gick under namnet Johnny, efter den amerikanske albinogitarristen Johnny Winter:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Johnny_Winter
ViDu sa…
Vilken ovanlig fultriss. Men jag vill inte kalla dem för fula direkt.
annami sa…
inget var fult, tvärtom tycker jag nog

Populära inlägg