VaEfCgKiAkNgSg FjOoTrOfTuRiImScSb

VECKANS FOTOTRISS (som det står i rubriken) handlar om bokstäver. Det innefattar ju en hel del men trots att jag är språk- och stavningspolis så har jag ytterst få bilder med bokstäver som objekt.

Mina tre fototrissbilder visar gamla skyltar med olika innebörd och fotograferingsplatser.
  • Bild 1: en gammal visdomsskylt på Krestins Hannas stuga vid Faledreven, Skaraborg.
  • Bild 2: plåtskylt i början av promenadvägen som går runt Fagertärn.
  • Bild 3: en troligtvis välkänd reklamskylt vid Slussen, Stockholm




 

 

Kommentarer

Här var det en massa bokstäver....
min favvo bild hos dig blir nr: 1
LEan Norgren sa…
Fridlysningen var ju klart annorlunda....
Barbro S sa…
Snygg tolkning, härliga skyltar och ett budskap att tänka på också.
Pialotta sa…
Jisses så många roliga, gamla skyltar du hittat:-) Stpmatol.. lite "extratyckaom":-)
Jah Hollis sa…
Bokstäverna i Stomatolskylten är klassiska. Det lär vara den första svenska ljusreklamen, eller i alla fall en av de allra första. Fin triss genomgående.
Doglady sa…
Verkligen läckra skyltar du hittat, den första är min favorit. Snyggt jobbat.

Populära inlägg