Rätt låt äntligen!

Det var på håret men vi klarade det! Jag var på väg att gå ifrån teven när jag såg att den vedervärdiga låten Snälla, snälla (låt?) var på väg att vinna. Men att Malena Ernman skulle gå och vinna, det tar jag som ett tecken på att Melodifestivalen kommer att ha låtar av kvalitet i stället för kvantitet i framtiden.

De senaste årens vinnarbidrag kommer jag knappt ihåg men La voix är en låt som i alla fall jag kommer att minnas, främst av den anledningen att den är udda. De flesta av oss minns väl Loa Falkmans Symfonin, som tyvärr var av sämre kaliber men man minns den ändå. Jag är långt ifrån en vän av opera men jag tror att det är Malena som gör låten till vad den är för hon har både humor och glimten i ögat - och en vacker mezzosopran-röst också naturligtvis.

Hur det kommer att gå i ESC i Moskva kan vi bara gissa men en sak är säker: opera är en internationell musikgenre och älskas av människor överallt.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Poppe sa…
Ja lätt låt vann=)

Populära inlägg