Fel låt igen!

Jag tycker att melodifestivalen har ballat ur. Eller så har jag blivit gammal och tycker att det var bättre förr.

Jag har lyssnat på det ena bedrövliga bidraget efter det andra och bara nån enstaka låt har varit bättre. Jag satte stort hopp till Shirley Clamp som jag tycker är en vinnare i alla lägen. Inte ens hon klarade sig! Det är väl i och för sig kul att låtarna inte är lika varann men meningen med hela konceptet är väl att man ska komma ihåg vinnarlåten, kanske till och med gå och sjunga på den. Eller vissla eller nynna. En trallvänlig låt med en refräng man kommer ihåg efter att ha hört låten en gång. Nej, jag börjar nog bli gammal.

Den enda låt som fastnade hos mig, trallvänlig och glad, är Jonathans "Welcome to my life".




Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer

Populära inlägg