Darin + Adams julsång=FALSKT!!

Tur att man har nära till fjärrkontrollen! Jag höll på att ramla omkull när jag i TV2:s Luciamorgon hör Darin (av alla människor) försöka förmedla Adams julsång/O helga natt med sin mjäkiga smörsångarröst, fy f*n.

O helga natt ska sjungas av en man (jo jag vet, Darin är en slags man) med stark stämma, förslagsvis Håkan Hagegård,  Loa Falkman eller Tommy Körberg. Roger Pontare är också bra, Magnus Carlsson går eventuellt.

Nu gillar jag inte Darin över huvud taget och tycker att det finns tillräckligt med feminina röster i alla tjejer som sjunger. Darins röst passar bäst i en pojkkör (där man inte hör honom bland alla röster).

Ja fy mig men vi bor i ett fritt land med yttrandefrihet ;-)



PS Peter Jöback kan också hålla sig borta från Adams julsång.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag såg samma på TV. Ibland efterlyser man en gnutta mer självkritk hos dagens artister.
Jag tycker att Jussi Björling gör den bästa versionen. Han har lixxom fler "hästkrafter" och en enastående power. En tenor i världsklass.

God Jul !

Populära inlägg