"Ska du lukta på glöggen, pojk!"

 Bilden har jag själv tagit på TV:n julafton 2009

Ja, mer än så fick Karl-Bertil Jonsson inte göra. Och än så länge får jag inte heller göra det. Eller får och får, det handlar mer om att jag inte vill mer än lukta på glöggen innan första advent. Då får jag äntligen smaka!

Vanligtvis brukar jag nöja mig med Blossa lättglögg köpt i mataffär och så blir det i år också, bortsett från de två flaskor jag har kvar från förra årets sats med dunderglögg (som f ö doftar jättegott). I år har jag dessutom köpt "årets brygd" Blossa X, en vit glögg med smak av saffran, och det är den jag precis har luktat på. Mmmmm, saffran....

Kommentarer

Barbro S sa…
Jaså, du blev inte alls rädd för ormbilderna:) När vi var där fick vi hålla i just en gul majsorm men jag var väldigt rädd och höll bara i stjärten medan ägaren hade koll på resten av ormen. Glögg är gott den här tiden, lycka till med avsmakningen.

Populära inlägg