Aj, det sticks!!

Nej, det gör det faktiskt inte, fast det är 100 % ull i garnet. Och inte sticks stickorna heller trots att de är av trä, för de är helt flisfria.

Min väninna Carin började sticka på en sjal för några veckor sedan och jag blev så sugen. Så fram med Internet för att hitta något bra mönster, ett mönster där man ska använda tjocka stickor så att det går fort! Ombytlig som jag är så är det nämligen så att jag lätt tröttnar på det jag gör, även stickningar och virkningar för det måste ske en förändring under tiden jag håller på.  Och så iväg till Vartofta Garn för att inhandla ett lämpligt garn. Det blev Viking Naturgarn, ett norskt garn.

Med de här stickorna, som är storlek 10 mm, så går arbetet fort och eftersom jag ökar på 4 maskor på varje varv så blir det ju lite förändring. Får se hur länge jag orkar hålla på...

Kommentarer

Populära inlägg