Ufo i Skaraborg?

Härom dagen när jag körde på väg 26 från Skövde trodde jag att jag såg ett Ufo på himlen. Solen var på väg ner och himlen var klar, endast några få moln syntes. På himlen såg jag ett ensamt föremål, som ett pyttelitet orange moln som var svart i ena sidan.

Ju längre jag körde på vägen desto närmare kom föremålet och det lilla molnet blev längre. Ena sonen tog fram kameran för att försöka fånga föremålet på bild. När vi kommit ännu närmare hade föremålet flyttat på sig på himlen, och då såg vi vad det var...

Ser du den orange svansen?

... ett flygplan med kondens-svans. Strax därpå såg vi ett till. I vanliga fall brukar dessa kondens-svansar vara långa men den här dagen var de alltså inte det och det var antagligen det som förvillade och gav en synvilla.

Kommentarer

Populära inlägg