Arachnaphobia

Fy f-n vad äckliga dom är! Ikväll kom barna upp och ropade att det sitter en stor spindel i vardagsrummet. Maken låg och sov så stora sonen fick agera mördare. "Herre j-ar vad stor!" säger han och trots min fobi smyger jag ner i trappan för att kika lite.

Ovanför altandörren sitter den största spindel jag sett. Jag ljuger inte om jag skriver 7 cm rätt över från yttersta benen mätt. Sonen vet inte hur han ska göra för att få tag på den. Nöden har ingen lag - maken måste väckas.

Pustande går han ner med lite toapapper i näven och bang! så är spindeln fångad och spolas ner i toaletten. "Den största jag sett inne i ett hus" säger maken och går och lägger sig igen.

Kvar står jag, med gåshud ända in i ryggmärgen och illamående. Min fobi gäller spindlar från 1 cm och uppåt, och trots att jag är uppväxt i ett spindelrikt hus har jag ännu vid 43 års ålder inte vant mig vid dem. Eller är det kanske på grund av...

Hur kommer resten av sommaren och hösten att bli?

Kommentarer

Populära inlägg